3 interesuj膮ce kwestie przy okazji 馃毑 rozwo偶enia. Zapraszam!

Takie 3 rzeczy, kt贸re mnie dzisiaj zainteresowa艂y to:

1.. Widok na morze z ulicy "D膮browszczak贸w Kaczy艅skiego"
Lubi臋 widoki z g贸ry i to jest to co w tej pracy mi si臋 bardzo podoba. Nie mia艂bym okazji odwiedzin w tylu lokalizacjach bez dowo偶enia jedzenia. Zapewne robi艂em ju偶 zdj臋cie z tego miejsca, ale w贸wczas widok znacznie si臋 r贸偶ni艂 od dzisiejszego. Za 3 blokami mamy "Baltea Apartments" - firmy Develia z 2022 roku. Dostarcza艂em tam kilkukrotnie. Do艣膰 ci臋偶ko by艂o tam trafi膰 za pierwszym razem. Same bloki jak bloki. Niczym specjalnym mnie nie zaciekawi艂y. Zw艂aszcza, 偶e z klatek schodowych nie by艂o 偶adnych widok贸w*

PXL_20240717_101159356-COLLAGE.jpg
Widok z ~DK 22a

Tak偶e rzecz膮 kt贸ra wydaje mi si臋 interesuj膮ca jest obserwowanie zmian wok贸艂 nas.

2.. Nowe osiedle na rogu Ba偶y艅skiego i Grottgera z 2024 roku. Zbudowa艂a je firma Atrium. Osiedle by艂o nagradzane (6 pozytywnych wyraz贸w w j臋zyku angielskim). Mi te偶 si臋 podoba. Wcze艣niej by艂a tam sp贸艂dzielnia niewidomych. Pami臋tam te偶 sklep medyczny i jubilerski. Na przek贸r nagonce na deweloper贸w musz臋 powiedzie膰, 偶e ta cz臋艣膰 Oliwy sta艂a si臋 bardziej ludzka i dost臋pna. Rozwi膮zania drogowe i detale miejskiej infrastruktury jedynie s膮 do poprawki, ale mam nadzieje, 偶e przyjdzie na to czas.

PXL_20240717_165408339.MP-COLLAGE.jpg
Osiedle Atrium Oliva

Wewn膮trz mo偶na znale藕膰 PODPISAN膭 sztuk臋. Polecam zw艂aszcza ten podpis:

PXL_20240717_165737874.jpg

Tu interesuj膮c膮 rzecz膮 jest zmiana i odbi贸r spo艂eczny tej zmiany. Jako mieszkaniec Oliwy dociera艂y do mnie g艂贸wnie narzekania - 偶e 藕le, 偶e "dewoloperka", 偶e komu to przeszkadza艂o itp. itd. Warto przej艣膰 si臋, pospacerowa膰, policzy膰 do 10 i mo偶e wczu膰 si臋 w mieszka艅c贸w danej okolicy.

3.. Klimatyczne bruki.

PXL_20240717_170105647.jpg
Grottgera. Nowy chodnik, nowa ulica, nowa przestrze艅

W wielu miejscach Gda艅ska wraca brukowana nawierzchnia. W Oliwie bruki wr贸ci艂y na fragment ulicy Grottgera, na ulic臋 Tetmajera oraz na Orkana. Jestem tym nielicznych co to krytykuj臋. Wa偶臋 r贸偶ne argumenty i jak dla mnie wa偶niejsze jest by pomaga膰 s艂abszym. Tego bruki nie robi膮. Jakbym mia艂 kr贸tko zrobi膰 rozpisk臋 wad i zalet to:

Zalety bruk贸w:

  • 艂adnie wygl膮daj膮,
  • przybli偶aj膮 histori臋 danego miejsca,
  • podnosz膮 rang臋 danego miejsca czyni膮c je historycznym

Wady bruk贸w:

  • utrudniaj膮 poruszanie si臋 wszelkich pojazd贸w,
  • utrudniaj膮 poruszanie si臋 pieszych,
  • wpychaj膮 rowerzyst贸w na r贸wniejsze chodniki.

Przy okazji ostatniej dostawy jecha艂em w艂a艣nie t膮 ulic膮. Pr贸bowa艂em po bruku. Nie da艂o si臋. Najzwyczajniej nie da艂o si臋 t臋dy jecha膰 rowerem. Zjecha艂em na chodnik (na t臋 stron臋 gdzie nie by艂o pieszych). Na skrzy偶owaniu trzeba by艂o zjecha膰 z r贸wnego chodnika na bruk i dla mnie to si臋 sko艅czy艂o tym, 偶e spad艂 mi 艂a艅cuch. Pierwszy raz od miesi膮ca lub dw贸ch. Wyobra偶am sobie jak si臋 czuj膮 osoby poruszaj膮ce si臋 na w贸zkach. Podejrzewam, 偶e dla nich przej艣cie przez brukowan膮 jezdni臋 jest jak kr贸tka teleportacja na szlak w Tatrach.

PXL_20240717_170108122-COLLAGE.jpg

Mija艂em i odwiedza艂em tak偶e bloki 呕abianki:

PXL_20240717_154107921-COLLAGE.jpg

Pisa艂em niedawno (4 dostawy i 15 klatek) o jednym z najd艂u偶szych blok贸w (ale nie falowc贸w) w Gda艅sku i brakowa艂o mi daty. Ju偶 mam. Blok z ulicy Subis艂awa jest z oko艂o 1975 roku.

PXL_20240717_105029017.jpg

B臋d膮c na Przymorzu pojecha艂em sobie usi膮艣膰 a tu niemi艂a niespodzianka. Puste miejsce. Mam nadziej臋, 偶e 艂aweczki tu wr贸c膮. To m贸j ulubiony skwer na Przymorzu Ma艂ym.

Samo rozwo偶enie na rowerze by艂o 艣rednio efektywne. 10 dostaw. Pierwsze 4 bardzo kr贸tkie. Wtedy obroty wynosi艂y ok. 32 z艂/h. Potem by艂y d艂ugie przestoje i sko艅czy艂o si臋 na 115 z艂otych w ponad 4 godziny. Zawsze co艣. Wp艂yn臋艂a te偶 pensja za je偶d偶enie w poprzednim miesi膮cu i widz臋, 偶e niepotrzebnie zrobi艂em w贸wczas kilka zlece艅 z Bolta. Zarobi艂em jedynie 33 z艂ote a prowizja po艣rednika za kolejn膮 aplikacj臋 wynios艂a... 30 z艂. Przez to mam postanowienie przerwy od Bolta. Pozostan臋 jaki艣 czas przy Wolcie i Uberze. Z tym, 偶e ten drugi ostatnio milczy. Dzisiaj nie odezwa艂 si臋 ani troch臋.

image.png

Trasy do艣膰 przyjazne i dla mnie lokalne. Wszystkie dzisiejsze zlecenia zaakceptowa艂em. Wsp贸艂czynnik akceptacji zam贸wie艅: Wolt 94%, Uber 85%, Bolt 0%.

scrnli_17-07-2024_19-53-20.png