Sprawdzanie klienta + wykresy kondycji branży

Przechodzę pomału w tryb urlopowy i dzisiaj jeździłem rowerem jako dostawca jedynie symboliczne 90 minut. Po raz pierwszy jechałem jednokierunkową Lęborską. Problem (brak problemu!) jest taki, że jeżdżąc rowerem w zasadzie wszelkie zmiany organizacji ruchu mnie nie dotykają. Przykłady:

  • Remont torowiska we Wrzeszczu -> mijam rowerem,
  • Jarmark św. Dominika -> mijam bocznymi uliczkami, końcówkę prowadzę rower,
  • Komunikacja zastępcza - jadę obok tymczasowych przystanków rowerem,
  • Ograniczenie prędkości na głównej drodze - jadę jak zwykle drogą rowerową obok,
  • Ślizgawica i kolejka buksujących aut - schodzę z roweru i omijam je prowadząc rower.

Przykłady uniwersalności roweru mógłbym mnożyć, ale to oczywiście moja perspektywa. Nic na siłę.

Także na pamiątkę, tego co już nie będzie dziwić:
PXL_20240730_093343256.jpg
Jednokierunkowa Lęborska

Był mały problem z jednym adresem, który nijak miał się do tego, który miałem w aplikacji. Sprawa dość szybko wyjaśniona - musiałem podjechać jakieś pół kilometra pod właściwy adres.

Przy okazji ostatniej dostawy "zabawiłem się" w kontrolera tożsamości. Średnio śmieszne, ale cóż, każdy się czasem dziwnie zachowuje. Klient wyszedł do mnie na piętrze. Ucieszyłem się, podziękowałem, że wyszedł. Schylając się do torby zapytałem: "Pan po pizzę?"

Sęk w tym, że widziałem, że wiozę mu kuchnię japońską... :) Także to była moja weryfikacja klienta bo rzecz jasna klient zaprotestował. Jedzenie dostał z uśmiechem oczywiście.

Obowiązkowe informacje w ramach "codziennika" kurierskiego. Wszystko tu widać:

image.png
Lokalność jeżdżenia
scrnli_30-07-2024_21-42-04.png
Czas pracy i moje zarobki dzisiaj i zawsze


Parę słów o kondycji branży

Drugi temat. Po pierwsze nie wiem dokładnie jaka jest kondycja branży. Jest to moja praca dorywcza, odpowiadam jedynie za to co sam mogę zauważyć. Ograniczę się do dwóch wykresów. Jako, że notuję wszystko co zarobię w dzień po dniu to widzę parę prawidłowości i trendów.

Do moich tabel wprowadziłem STAWKĘ MINIMALNĄ na godzinę w Polsce. Od 2019 roku do dzisiaj. Dzięki temu mogę porównać czy jeżdżę za minimalną, czy za więcej. Ruch, sposób pracy, liczba kurierów, stawki w poszczególnych aplikacjach są tu dynamiczne, także warto wiedzieć na czym się stoi.

image.png
Oto pierwszy wykres, który pokazuje jak rosła nam stawka godzinowa minimalnego wynagrodzenia. Porównałem to do moich zarobków w "delivery" licząc dane z ostatnich 90 dni

Stawka godzinowa w Polsce wzrosła niemal DWUKROTNIE w tym czasie. Było 14,7 zł/h a teraz mamy ponad 28 złotych. Moje obroty (średnia kwartalna) w tym czasie wahały się, ale były zazwyczaj wyższe od minimalnej o 5-10 złotych na godzinę. Sporo się zmieniło w okolicach 2022 roku. Ja tu widzę wyraźną granicę. Wtedy zrezygnowano (Wolt) z umów zlecenie, w zapomnienie poszły też grafiki i pewność zarobków. Wolna amerykanka. U mnie doprowadziło to do jeżdżenia na wielu aplikacjach. Stawki niby poszły mocno w górę, ale po górce nastąpił też stopniowy i spory spadek. Teraz wahania są już bardzo duże. Zimą bywa dobrze (+15/10 zł/h!), ale poza dobrymi okrasami dobiliśmy już do minimalnej. Tak na przykład mam teraz.

Drugi wykres to porównanie:
image.png
Porównanie czasu pracy (im więcej tym dane można uznać za dokładniejsze) oraz nadwyżki ponad krajową stawkę godzinową

Więcej przeczytacie pewnie u dostawcy jedzenia, który stara się trzymać rękę na pulsie.